Workshop Social Media

oude Britse telefoonsSocial media zijn ‘hot’, er gaat geen dag voorbij of er verschijnen in de krant, op TV en met name op internet nieuwe artikelen, programma’s, presentaties, boeken, etc. over Twitter, Facebook, LinkedIn, Hyves en allerlei andere sociale netwerken. En de ontwikkelingen gaan snel, nieuwe diensten ontstaan en aan bestaande diensten worden regelmatig nieuwe mogelijkheden toegevoegd.

Inhoud van de workshop

In de workshop Social media wordt je bijgepraat over de mogelijkheden en onmogelijkheden van Social media en ga je er praktisch mee aan de slag. In de workshop komen in ieder geval de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Introductie social media: wat is het?
  • Het belang van social media
  • Toepassing
  • Social media-cultuur
  • Succesfactoren
  • Aanpak
  • Rondje langs de velden:
    • LinkedIn
    • Twitter
    • Facebook
    • YouTube
  • Wat is er nog meer?

Praktische aanpak

De workshop heeft een praktische opzet, we gaan een belangrijk deel van de tijd zelf aan de slag. Vooraf en tussendoor geef ik regelmatig uitleg en achtergrondinformatie. Door deze opzet wordt niet alleen kennis van Social Media overgedragen maar doen de deelnemers ook praktische ervaring op. Hierdoor krijgt elke deelnemer een goed idee van de concrete toepassing van Social Media.

Voor bedrijven

Ik geef regelmatig workshops binnen organisaties. Uitgangspunt is de standaard workshop die hierboven beschreven wordt, maar het is ook mogelijk om de workshop ‘op maat’ te maken zodat ingegaan kan worden op specifieke vragen die leven in jouw organisatie, bijv. aandacht voor reputatiemanagement, hoe praktisch om te gaan met social media, gedragsregels,  etc. Wil je een aanbieding voor een workshop binnen jouw bedrijf? Vraag dan een offerte aan.

Op de workshops zijn de algemene voorwaarden van Sprang Advies van toepassing. Bij eventuele annulering gelden de annuleringsvoorwaarden.