Draagt jouw website bij aan het succes van je bedrijf? Of is het vooral een digitale bedrijfsfolder? Voor veel bedrijven geldt het laatste of ligt het antwoord in het midden. Terwijl een goede website een belangrijke bijdrage levert aan het succes van je organisatie, door bijvoorbeeld te zorgen voor een grotere klant- of cliënt-tevredenheid of meer omzet.
Je website als ‘tool’
Een goede website is een ‘tool’ (hulpmiddel) die je inzet om succesvol te communiceren met je doelgroep. Een fraaie grafische vormgeving helpt daarbij maar is lang niet voldoende. De informatie op de website moet interessant zijn voor je doelgroep, actueel en toegankelijk. Bovendien moet de bezoeker uitgedaagd worden om in actie te komen en zich diepgaander te verbinden met je organisatie. Want je uiteindelijke doel is niet het websitebezoek, maar bijvoorbeeld het verkopen van je producten of diensten of, als non-profit organisatie, het beïnvloeden van gedrag of het informeren en geïnformeerd houden van je doelgroep.
Hoe maak je van je website een tool?
Er zijn zeven aspecten, of succesfactoren, die wat mij betreft cruciale voorwaarden zijn om te komen tot een succesvolle website. Deze staan opgesomd in de afbeelding hiernaast.
Lees meer over ‘je website als tool’
Adviseur/ projectleider
Als adviseur en projectleider kan ik je helpen succesvol invulling te geven aan bovenstaande aspecten. Door mijn ervaring met websiteprojecten en ICT-bedrijven zorg ik ervoor dat veel voorkomende valkuilen vermeden worden en je de juiste keuzes maakt uit middelen en leveranciers. Door het kweken van enthousiasme bij management én medewerkers en door praktisch sturing te geven aan leveranciers en andere betrokkenen zorgen we er samen voor dat je website een ‘tool’ wordt die je netwerk vergroot en die nieuwe commerciële of publicitaire kansen oplevert.
Workshop
Wil je je eerst verder informeren voordat je een besluit neemt om iets met je website te gaan doen? Dat kan met mijn workshop ‘online communicatie’, hierin geef ik een beeld van online communicatie anno nu en presenteer ik tevens een analyse van je huidige website in relatie tot je concurrentie.